30/11-10

Jag vaknar som vanligt väldigt tidigt. Jag fattar inte att jag inte kan sova alls.
Men jaja jag kollade runt lite på nätet å kollade på tvn.
Men när kl slår 7.30 så ringer jag till förlossningen å frågar när jag ska va där,
 klockan 10 skulle jag infinna mig på förlossningen för igångsättningen.
När jag väl kommer in så får jag vänta en stund i väntrummet för dom skulle fixa i ordning mitt rum.
Sen när jag väl kommer in så ska jag dom sätta CTG å kolla blodtryck mm.

Sen så kom värsta biten. Jag fick vänta i 6 timmar innan läkarn kom in.
De va tydligen en akutoperation å en förlossning som gick föra mig.

Men kl 15.30 så sätter dom gel på mig å sen så ska jag gå med de i 6 timmar.
Vid 21.30 så sätter beslutar dom att sätta in en ballong för å vidga livmodertappen.
När tappen är öppen 3 cm så ramlar ballongen ut.
Jag hade inte ballongen i knappt 1 timme för jag öppnade mig väldigt fort där.
Sen så fick jag ringa min mamma å säga att nu tar dom hål på hinnan så vattnet går.
När klockan va 23.50 så kommer mamma in igen å hon e helt slut trött å så.
Sen vid 00.30 så kommer min vännina in oxå som ska va med på förlossningen.

Från de att vattnet gick tills mamma kom in så öppnade jag mig 1 cm. Sen så öppnade jag mig upp till 8 cm.
Sen så stog de still ett tag så dom satte värkstimulerande dropp på mig. Sen gick de undan.
När klockan va 03.15 så fick jag mina krystvärkar.
Å klockan 03.20 så tittar min prins ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0