Ullared

Natten mellan fredag å lördag så satte jag å Mia oss på bussen ifrån Vällingby ner till Ullared för då ha en hel dag shopping. De vart en hel del fynd man gjorde.
Hittade en jacka till mamma å en massa annat som hon ville ha.
Sen så hittade jag en hel del julklappar till Oliver som jag handlade + en del kläder som kallsonger, strumpor byxor å så ville han ju ha strumpbyxor å de hittade jag oxå men dock bara i svart..
Men han behöver ju ha så jag köpte de ändå. Hittade en pyjamas till han oxå.
Men regnkläderna va dock slut så jag får leta vidare här hemma i stället.
Men gud va människor de va som va nere å shoppade. Men fick stå länge i den där jävla kön när man då skulle betala vi blev dock fast i kön å sist på bussen när vi skulle åka tillbaka mot sthlm/vällingby.
När vi väl har kommit ut till bussen så var vi då sist av alla. Men vi kom hem ändå.
Men vi fyllde 2 stora väskor var med grejer.
Åkte dit med en del pengar å hade pengar kvar när vi kom hem oxå..
Så de vart inte så dyrt som jag trodde de skulle bli..
Jag kommer att uppdatera med bilder senare i veckan då jag har inte orkat fixa de ännu.


När vi väl kom fram till Vällingby så står pappa där å väntar in oss för han skulle köra hem oss till mig för att Mia då på söndags morgon kunna sätta sig på tåget ner till nynäshamn med mig å Oliver så hamnar vi då dock i värsta strulet.
Mia kom inte med sin båt som gick vid 12 för de vart förseningar å tåg som inte gick pga att de va elfel på pendeln å då va man tvungen att byta till tunnelbanan för att åka förbi där de va stopp å sen byta till pendeln igen. De vart så hattit med allt... 
Men som lite tröst på såren så åkte vi hem till mig igen lämnade av hennes packning å så åkte vi till Vällingby så hon fick gå å kolla lite mer kläder.
Hon hittade lite kläder på rean å sen så hittade hon sin halsduk som har letat efter å försökt beställa den på deras hemsida men då va de en sån lång leveransdatum. Men nu har hon den.
När vi sen då va klara i Vällingby så gick vi å handlade lite godis som hon då skulle ha med sig på båten.
Sen så satte vi oss på bussen å åkte hem å gjorde ordning mat å Mia gjorde sig i ordning.
Sen när maten va klar så åt vi en sen tog vi hennes packning å åkte än engång ner till nynäshamn för hon skulle med båten kl 20.
Å då va de strul med pendeltåget mellan Västerhaninge å Nynäshamn så de gick ett tåg i timmen men som tur va så kom vi ner till båten i lagom tid så hon hann med båten hem.
Jag kom hem straxt efter 22 tiden å de va så skönt att få komma hem å sen gå å lägga sig i sin säng för att sova.

De va den här helgen de. Men vilken trevlig helg man har haft trots att jag har haft ont å Mia har haft ont i sidan utav ett utslag som va svullen å röd å varade en massa.....


Kommentarer
Postat av: Mia

Jäkla kö! Fast det var ju inte så konstigt att det tog tid med tanke på att dom som tog sån tid på sig hade 5 kundvagnar fulla!!! Men kul hade vi allt! =) Mycket roligt! Synd att det inte fanns mer kläder bara! =(

2010-10-26 @ 17:15:02
URL: http://gotlandica.blogg.se/
Postat av: Mia

Btw... Du skulle se hudinfektionen nu! Ajajaj... Det är hål i mig... :(

2010-10-26 @ 17:15:41
URL: http://gotlandica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0