Helt okej dag!

Idag började dagen med att vi skulle va i Danderyd till kl 10.30
Så vi gjorde oss i ordning åt frukost å sen så va de dags att gå till bussen.
Sen i Kista så fick vi byta till en annan buss som gick hela vägen till Danderyds sjukhus.

Allt gick bra där fram tills de att vi skulle gå till bussen.
Oliver vart sur ville ha glass för han va hungrig.
Men sen så fick jag han att ändra sig.
När vi väl kom på bussen så frågade jag vad han ville göra.
Fick som svar jag vill ha glass mamma.

Hmm vi kan åka till Ikea eller så åker vi hem.
Åka till Ikea å äta köttbullar.
Vi ker dit ska gå å äta så säger Oliver till mig mamma jag vill ha fika ingen mat.
Så jag tog te å semla å Oliver tog juice å en chokladboll.

Vi tog de vi skulle ha på Ikea å sen så gick vi å kollade lite i Barkarby.
Vi gick in i den nya butiken (Barnens hus) som va innan babyland.

Fick reda på att Babyland ska försvinna helt.
Alla Babyland ska bli Barnens hus.

Väl kommer hem så e Rasmus ledsen å hungrig.
Sen så får jag ett sms.

Att Elias ville leka med Oliver så vi gick dit.
När vi kommer dit så bjuder Amal på mat.
Va inte därför vi gick dit.

Så barnen leker å vi mammor sitter å pratar å har våra små vid oss medan grabbarna lekte.

Klockan sprang iväg vi kom hem straxt efter 8 i kväll så de va bara för Oliver att göra sig ordning för natten å sen blev de sängen för hans del oxå.

Gick å la mig i min säng med Rasmus gav han mat å försökte få han å sova.
Men nu har han somnat sovit i ca 30 min..
Han va riktigt trött så han hade svårt att komma till ro....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0